BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, August 14, 2013

..

Assalamulaikum..


Hari ni hari Rabu, 14 Ogos 2013. Hari hari aku berlalu seperti biasa, bangun pagi pergi kerja, smpai tmpt kerja buat kerja, time rehat aku keluar gi makan, lepas tu sambung semula kerja. Pukul 6 balik, sblm smpai rumah singgah dulu umah kawan sembang sembang dapatkan hilang kan penat. :D Tak lupa juga mesej cinta aku syaza. Malam dduk rumah, kalau rajin pergi berjalan umah mak. Begitulah hari hari yang berlalu. Dalam hidup ni kan, kadang kadang kita bersedih kadang kadang kita bergembira. Ada kala tu kita seronok sngt smpaikan kita lupa segala masalah yang kita ada. 

KELUARGA,
Semua org ada keluarga masing masing, anak yatim pun anak keluarga diaorg. Macam macam latar belakang keluarga, ada yang hidup mewah tapi keluarganya porak peranda. Ada yang susah atau miskin tapi hidup mereka bahagia. Macam macam ragam atas dunia ni.

Aku nak kongsi pengalam hidup aku, aku asalnya bukan dari keluarga org yang berada. Hidup aku serba serdahana, apa yang org lain aku pun ada. Tapi cuma lambat dan cepat je aku dpt. :D Pernah sekali family aku terputus bekalan beras. Tpi atas berkat kita berdoa dan ditambah pulak dgn usaha kita. InsyaALLAH tak ada apa apa. 

Mak, 
Wlaupun family kita bukan dari keluarga yang senang, tapi angah rasa hidup kita tak ada sikit pun kekurangan. Anak anak ma semuanya cukup makan, cukup pakaian, semua nya bersekolah. Bersyukur sngt, angah pun tahun depan nak hbs belajar dah. InsyaALLAH kalau angah dah kerja boleh bantu keluarga. Sama sama kita usahakan. :D


Ini dia keluarga besar belah mak aku, ANAK CUCU MAT NOR.


CINTA,
Cinta ni bukan bermaksud kita hanya cinta pada kekasih kita je, bnyk yang kita perlu cinta. Terutama cinta kepada ALLAH, cinta kepada rasul, cinta pada ibu bapa, cinta pada alam sekitar dan macam macam lagi. Sebnrnya inilah aku yang aku nak kongsikan, kisah cinta. :D

Syaza,
Siapalah nama syaza tu kan, aku dah lama kenal dia. Dari dia form 1 lagi, smpai lah sekarang dia dah form 5. Lama lar tu kan, mula mula kawan kawan biasa, tapi tiap kali dia ada bf mesti aku jelous tgk die dgn bf dia tu. Yelah aku dah mula ada perasaan dekat dia, rupa rupanya dia pun macam tu jugak, jelous juga tgk aku dgn gf aku. :D Aku ambik masa yang lama utk kenal dia, dan barulah aku betol betol kenal dia. Bagi aku dia ni satu dlam seribu org. Bukan nak mengampu, tpi itu yang aku nmpk. Smpai lah sekrang aku masih lagi berkawan, bercinta, dan tak lebih dari tu dgn dia. haha!

Sayang, ingt tak sy pernah ckp. Sy tak takut dgn mak ayah awk sebab sy betol betol ikhlas dgn awk, smpailah satu masa awk bawak sy pergi jumpa mak awk. :D Masa tu Tuhan je yang tahu perasaan sy ni. Rasa sngt dihargai dan sngt terhormat, kata awk sy lah org lelaki pertama yg awk bawak kenal dgn mak. Mak pun oke je sy tgk. sy lagi lar oke. Situ lar kita mula kenal hati budi masing masing, mungkin kita terlalu muda untuk fikirkan pasal cinta ni awk. Tapi ada je org yang masih bersekolah dah kahwin. Tapi sy tak ada lar smpai macam tu, apa apa pun belajar kita kene utamakan. Kadang kadang tu sy rasa macam awk abaikan sy, tapi tu cuma perasaan sy je. Sy tahu awk takkan buat macam tu punya. 

Sy selalu pikir apalah awk tgh buat bila awk tak msg sy, bila awk dekat sekolah, bila awk dkat luar je. Macam mana lar syaza sy, tgh terbaing ke, tgk tv ke, makan bersila ke, dduk atas meja ke. HAHA! semua sy nak tahu. Kita jarang sekali dpt jumpa, tapi sy tak kisah pun sebab sy selesa dgn keadaan kita sekarang ni. Tapi bila sy dah jumpa awk, sy seronok sngt dan sy hargai awk. Walaupun kdang kdang tu kita jumpa tak smpai 15minit. Sy suka sngt, macam artis plak awk ni kan. HAHA! 

Kadang kadang tu awk, awk comel sngt bila awk merajuk. Tapi sy gelisah sikit bila awk merajuk, sy asyik pikir apalah sy dah buat smpai awk merajuk. Tapi kdang kdang tu sy gerak sebab bila awk merajuk, awk diam je taknak bercakap. Smpai satu masa tu sy geram sngt, sy tumbuk dinding kayu kat umah kosong sblh rumah sy tu. Tapi jari sy yg luka, dinding tak pecah pun. haha! tulah tunjuk hebat lagi. Awk selalu bila awk marah, awk macam lupa diri. Awk ckp macam macam dkat sy, ayat tu tak kasar mana. Tapi sekali awk ckp tu, pedih sngt awk. Perit gila rasa. Tapi sy sabar, sbap mak ckp kita kene sabar dlm sesuatu perkara. :D Sy pikir awk tgh marah, awk terlepas ckp kot. Tapi lepas tu sy pesan lar kat awk jgn cakap macam tu dah. Sebenarnya sy kecik hati, tapi sy xnk ckp. Nnti buat awk lagi kecik hati, buat awk rsa bersalah pulak. Apa apa pun sy oke sayang. 

Sy pun kdang kdang tu nak jugak rasa awk pujuk sy, tapi macam awk endah tak endah je. Itu yg sy rasa lar, haha! Sebab lelaki mana boleh merajuk kata awk, awk perempuan, awk je boleh merajuk. Oke takpe, sy oke je. haha! Tapi kalau sy merajuk jugak awk mesti pujuk punya. Mana ada awk biar sy sorg sorg. haha! 

Bnyk bnda dah syaza kita sama sama lalui, haha! Bergadoh lar, tak contact smpai 3hari lar. Awk ingt sy senang hati ke tak contact awk, tak senang hati ni. Takot nya sy hilang awk, takot ada org lain masuk line je. Tapi awk tak macam tu punya, sy percaya kat awk. :D 

Syaza, kita sebagai manusia hnya mampu merancang. Allah tentukan, insyaAllah kalau yang yang atas sana izinkan dan ada jodoh. Kita akan bersama, sy umur 20tahun rasa nya bukan terlalu muda lagi dalam hal ni. :D Awk tu nak SPM kan, jgn asyik main BB awk tu je. Sy ngadu dkat mak awk tu nnti kan. Dah lar, nnti story lagi. I L O V E Y O U S Y A Z A. :D 


0 comments: